حضور شركت سيمان تهران در دومين كنفرانس رويه بتني

دومین کنفرانس ملی رویه‌های بتنی با تاکید بر توسعه و ترویج استفاده از رویه‌های بتنی در کشور در  ششم و هفتم ارديبهشت ماه سال جاری برگزار گردید .
در این کنفرانس تصریح شد که با توجه به هزینه‌های بالای تامین مصالح و اجرای روسازی و با وجود محدودیت‌های اعتباری عمرانی و لزوم ارتقای کیفیت و افزایش دوام روسازی راه‌ها به منظور کاهش هزینه‌های ثانویه تعمیر و نگهداری،  باید استفاده از رویه‌های بتنی با توجه به دوام و هزینه‌های کمتر در اولویت قرار گیرد.
با توجه به رکود در صنعت ساختمان و بالطبع صنعت سیمان- بعلت کمبود توازن در عرضه و تقاضای آن- و نیز طبق مصوبات دولتی صورت گرفته، وزارت راه‌، مسکن، شهرسازی موظف است تا حداقل 10% از راه‌سازی‌های کشور را به رویه‌های بتنی اختصاص دهد. از این‌رو مرکز تحقیق و توسعه مجتمع صنعتی سیمان تهران با همکاری واحد تحقیق و توسعه شرکت پریفاب اقدام به تحقیقات علمی-آزمایشگاهی و انجام پروژه مطالعاتی “بررسی اثرات سیمان محتوی آهک یا سرباره در رویه‌های بتنی” نموده است.
نتایج این تحقیق که حاصل تلاش  مهندسین علی اکبر کفاش بازاری و علی باقریان می باشد در قالب یک پژوهش علمی در این کنفرانس بصورت سخنرانی ارائه و مورد تائید هیات محترم داوران قرار گرفت.

فهرست