عرضه مستقیم سیمان در تهران

مدیرعامل سیمان تهران : امکان استفاده از مازوت را نداریم.تولید سیمان تهران متوقف شد

با گذشت 6 روز از قطع گاز کارخانه سیمان تهران،تولید سیمان در این مجتمع بزرگ صنعتی،عملا به صفر رسید.
سید عباس حسینی،مدیرعامل شرکت سیمان تهران ، با انتقاد از قطع گاز از هفته گذشته تاکنون گفت:کارخانه سیمان تهران ، روزانه بیش از 14 هزار تن سیمان به بازار مصرف ، عرضه می کند که در پی قطع گاز کارخانه ، اکنون میزان تولید و عرضه سیمان به صفر رسیده است.

وی با اشاره به تشدید آلودگی هوای تهران در اثر استفاده از مازوت خاطرنشان کرد : متاسفانه در حال حاضر به دلیل تشدید آلودگی هوای تهران ، امکان استفاده از مازوت در شرکت سیمان تهران نیست ، ضمن اینکه این شرکت اخیرا بیش از یک و نیم میلیون یورو صرف بهینه سازی فیلتراسیون کوره 6 کرده تا آلودگی آن کمتر از استانداردهای سازمان محیط زیست باشد.
او افزود:ما در شرکت سیمان تهران در راستای مسئولیت های اجتماعی و با صرف هزینه های هنگفت و با وجود همه تحریم ها ، اقدام به بهینه سازی سیستم الکتروفیلترهای خطوط تولید کردیم و انتظار داشتیم حالا که میزان خروجی بیشتر واحدهای تولیدی کارخانه در حد استاندارد و حتی به خیلی کمتر از حد مجاز تعیین شده توسط سازمان محیط زیست رسیده ، بار دیگر صنایع را در این موقعیت دشوار قرار ندهند.
او خاطر نشان کرد : از روز جمعه 5 دی ماه ، گاز کارخانه سیمان به طور کامل قطع شده است ، به گونه ای که حتی ساختمان اداری و واحدهای خدماتی کارگران و آشپزخانه هم گاز ندارند و حتی پرسنل برای گرمایش با مشکل مواجه هستند.
او تاکید کرد:اکنون ما به دلیل ملاحظات زیست محیطی ، امکان استفاده از مازوت را نداریم و انتظار داریم با وصل مجدد گازکارخانه ، هم مشکل کمبود سیمان در بازار مرتفع شود و هم اقدامی پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تشدید آلودگی هوای پایتخت صورت گیرد.
مهندس سید عباس حسینی تاکید کرد:حالا ما مانده ایم با یک کارخانه تعطیل و 1600 نفر پرسنل که حتی برای گرمایش و تامین غذای آنها با مشکل مواجه هستیم.از سوی دیگر بازار،منتظر عرضه سیمان است و هر لحظه ممکن است با کمبود های بیشتر مواجه شود چرا که شرکت سیمان تهران ، بیش از 50 درصد نیاز سیمان کلان شهر تهران را تامین می کند.

فهرست