سیمان، صدرنشین معاملات بورس کالا شد

طی هفته گذشته و با سبقت از قیر و فولاد؛سیمان، صدرنشین معاملات بورس کالا شد

در هفته منتهی به ۲۸ خرداد ماه ۸۲۴ هزار و ۲۸۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۳۱ درصدی حجم و ۱۸ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد. از نکات جالب توجه معاملات هفته گذشته، ثبت معامله ۱۹۴ هزار تن سیمان بود که بالاتر از فروش ۱۵۴ هزار تنی قیر و ۱۸۵ هزار تنی فولاد در صدر بازار قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۴۳۸ هزار و ۶۵۱ تن انواع کالا به ارزش ۵۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۱۸۵ هزار و ۵۶۴ تن فولاد، ۴ هزار و ۷۲۰  تن مس، ۸ هزار و ۸۵۰ تن آلومینیوم، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۰۰ تن کک متالورژی، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۵۸۵ تن شمش روی، ۱۹۴ هزار و ۲۷۰ تن سیمان، ۱۱ کیلوگرم شمش طلا، ۹ هزار تن آهن اسفنجی و ۳۵ هزار تن سنگ آهن معامله شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۸۳ هزار و ۶۶۴ تن انواع کالا به ارزش ۳۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۸۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۵۴ هزار و ۳۶۸ تن قیر، ۶۶ هزار و ۵۸۰ تن مواد پلیمری، ۳۱ هزار و ۱۵۵ تن مواد شیمیایی، ۳۸ هزار تن لوب کات، ۴ هزار و ۷۵۰ تن روغن پایه و اسلاک واکس، ۱۱۰ تن آرگون، یک هزار و ۲۷۰ تن گوگرد، ۴۵۵ تن عایق رطوبتی و یک هزار و ۹۷۶ تن PDA TAR معامله شد.

همچنین یک هزار و ۹۷۳ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

فهرست